Apply here

10 March 2008

تعلن وحدة ادارة المشروعات بوزارة التعليم العالى

عن حاجاتها للتعاقد مع مؤهلات عليا للعمل بوظائف التدريس والتدريب
بالمعاهد الفنيه التابعه للكليات التكنولوجية بعقود مؤقتة لمدة عام قابله للتجديد


التخصصات المطلوبه

1- بكالوريس (هندسه-فنون تطبيقيه-علوم-زراعة-تجارة-افتصاد-اثار-علوم الحاسب-سياحة وفنادق)

2-ليسانس(اداب(لغةانجليزيه)-السن-حقوق)


الشروط العامة للمتقدم

- ان يكون من الحاصلين على تقدير عام جيد على الاقل
- ان يكون من خريجى عام 2001 وما بعدها
- تادية الخدمة العسكريه او الاعفاء منه
- الا يزيد سن المتقدم عن الثلاثين عاما فى 1/1/2008
- يفضل الحاصلين على الدراسات العليا (دبلوم-ماجيستر-دكتواره) مع استثناء شرط السن والتخرج فى هذه الحاله

مميزات عامه

- سيتم تدريب من يتم اختياره تدريب تربويا وتخصصيا
- مرتب شهرى 500 جنيه

يتم التسجيل لمدة 15 يوما من تاريخ الاعلان وهو 7/3/2008 من خلال الموقع الالكترونى لمشروع الكليات التكنولوجية المصرية التالي

www.etcp.edu. eg

لن يلتفت الى الطلبات المقدمه التى ترد قبل هذه الاعلان او بعد انتهاء المدده المحدده
وظائف شاغرة في التأمينات الاجتماعية بجدة

السلام عليكم

اخواني الكرام

يوجد لحاملي درجة البكالريوس بتقدير لا يقل عن جيد في كل من:

المحاسبة

ادارة اعمال

انظمة

المستندات المطلوبة:

اصل المؤهل او صورة مصدقة منه.

السيرة الذاتية.

شهاد دورة حاسب الي.

اثبات محل السكن ) فاتورة كهرباء او هاتف(

فترة التقديم من2/30 الى 4/3 بالتاريخ الهجري

للاستفسار

6600001 تحويلة 302 او 323

اتمنى التوفيق للجميع

دعواتكم بالتوفيق

شركة كبرى تعمل في مجال ترحيل البضائع
والشحن السريع لديها وظائف شاغرة في جميع أنحاء المملكة :-
أولا :- سائقي نقل ثقيل
ثانيا :- مندوبين مبيعات
ثالثا :- موزعي بضائع داخل المدن
رابعا :- موظفي خدمات عملاء / استقبال
خامسا :- محاســب
ترسل السيرة الذاتية على الفاكس 063827011


المصدر جريدة عكــاظ
============ ========= ========= ========= ========= =
الأفضلية للسعوديين

شركة سعودية كبرى في تمويل السيارات بحاجة إلى
مشرفي علاقات الموزعين في جدة والرياض
مسؤالي علاقات الموزعين في الدمــام
ضمن الشروط التــاليــة :
× يحمل شهادة جامعية ، جميع التخصصات ولا يزيد عن 35 سنــة
× خبرة من 1 سنة إلى 3 سنوات بحد أدنى في مجال السيارات أو تمويل السيارات
× إجادة اللغتين العــربية والإنجليزية تحدثا وكتابة
× إجادة استخدام الحاسب الآلي في برامج MS Word أو Excel مع سرعة الطباعة
× اللباقة وحسن الطليعة
× لديه الإستعداد للعمل على فترتين
× رخصة قيادة سارية المفعول
يرجى إرســـال الذاتيــة خلال أسبوع من تاريخ الاعلان
على الفاكس 026615039
أو على البريد الإلكتروني mmufti@acit. com .sa


المصدر جريدة عكاظـ
============ ========= ========= ========= ========= =
شركة عقارية رائدة في تطوير وإدارة المجمعات التجارية والسكنية بحاجة لتوظيف ذوي الخبرة في المجالات التالية :
& تطوير المشاريع العقارية
& إدارة المشاريع العقارية
& إدارة المجمعات التجارية
& صيانة المجمعات التجارية
& محاسبين ومحصلين

الشروط المطلوب توافرها :
خبرة لا تقل عن سنتين في مجال العمل إضافة إلى إجادة اللغة الإنجليزية وإقامة قابلة للتحويل ( لغير السعوديين ) علما أن هذه الوظاف المطلوبة في كافة مناطق المملكة

ترسل السيرة الذاتية على البريد الإلكتروني
recruitment_ er@hotmail. com


============ ========= ========= ========= ========= =
تعلن شركة صناعية كبرى بمدينة جدة
تعمل في مجال صناعة مواد البناء والمقاولات العامة
عن حاجتها للوظائف التالية :

1- مهندس مدني
× بكالوريوس هندسة مدنية
× خبرة "3 سنوات " في مجال أعمال تنفيذ الطرق

2- مهندس مختبر
× مؤهل جامعي مناسب ، هندسة مدنية ، جولوجيا ، هندسة ، كيميائية
× خبرة ( 5 سنواتـ ) في أعمال الأسفلت والخرسانة الجاهزة

3- فني مختبر
× دبلوم هندسة مدنية أو مؤهل علمي متوسط مناسب
× خبرة ( 5 سنوات ) في أعمال الأسفلت والخرسانة الجاهزة

ويفضل أن تتوفر الشروط التــالية :-
- معرفة بالحاسب الآلي
- المام باللغة الإنجليزية
- رخصة سارية المفعول

وعلى من يجد في نفسه الكفاءة إرسال السيرة الذاتيــة على
فاكس 2270360
أو بريد الكتروني hr@gac-pj.com


المصدر جريدة عكاظـ
============ ========= ========= ========= ========= =
يعلن فندق الحمرا وسوفتيل جدة
عن وجود وظائف شاغرة للسعوديين فقط
رجال أمن " بشهادة الكفاءة بحد أدنى"
ترسل السيرة الذاتية مع ارفاق صورة شخصية على العنوان التالي
فندق الحمرا سوفتيل جدة ، شارع فلسطين بحي الحمرا
ملاحظة يتم استقبال المراجعين من 10 صباحا إلى 2 ظهرا



المصدر جريدة عكاظـ
============ ========= ========= ========= ========= =


فرص وظيفية للرجال والسيدات
شركة سعودية جديدة تعمل في مجال الأدوية ومستحضرات التجميل تبحث عن كوادر لملء الوظائف التاليـــــة :-
صيادلة وصيدليات
مساعدي صيادلة
بائعي وبائعات عطورات ومستحضرات تجميل
أخصائي وأخصائيات مستحضرات تجميلية
محاسبين ومحاسبات
سكرتارية تنفيذية
اخصائي تقنية معلومات (IT)
اخصائي موارد بشرية
موظفي وموظفات استقبال

الشـــــــروطـ
خبرة لا تقل عن سنتين في نفس المجال
ملم باستعمال الكمبيوتر
متحدث للغة العربية والإنجليزية بطلاقة
أن يكون قائدا أو مثلا أعلى الموظفين - المميزات مغرية
الايميل remediez@windowsliv e.com
فاكس 096622563385



المصدر جريدة عكاظـ
============ ========= ========= ========= ========= =
شركة رائدة في مجال الشحن البحري
تعلن عن رغبتها لشغل الوظائف الآتيــة :

مترجمين
× إجادة الغى الإنجليزية تحدثا وكتابة
× إجادة الكتابة على الكمبيوتر ( عربي وإنجليزي )
× الأفضلية للسعوديين أو لمن يحمل إقامة قابلة للتحويل

معقبين
× سعودي الجنسية
× مؤهل لا يقل عن ثانوية عامــة
× لديه علاقات طيبة بالدوائر الحكومية


ترسل الطلبات مشفوعة بالسيرة الذاتية
حتى 15 مارس 2008 فاكس 6442270
بريد الكتروني hrnewcv@gmail. com



المصدر جريدة المدينة
============ ========= ========= ========= ========= =
تعلن شركه وطنيه عن توفر وظائف بمسمى ( حارس أمن ) لمشروع شركة حكوميه مهمه في خليص و بحره

المؤهلات : ثانويه عامه
ويفضل من لديه خبره امنيه سابقه ودورات في الحاسب الآلي واللغه الانجليزيه والدفاع عن النفس
ملاحظه : في حالة عدم وجود أشخاص لديهم جميع هذه الدورات أو بعضها فإن الشركة ستتكفل بعمل هذه الدورات مجاناً.

فعلى من تتوفر فيهم هذه المؤهلات عليهم الاتصال على 6686290 تحويله 125 او على تلفون وفاكس 6817981 أو على الايميل
aqryqry@almajalg4s. com

============ ========= ========= ========= ========= =
شركة وطنية بحاجة إلى شغل وظيفة
سكرتير تنفيذي

المؤهلات المطلوبة :-
حاصل على شهادة جامعية - خبرة لا تقل عن خمس سنوات ، إجادة اللغتين العربية والإنجليزية تحدثا وكتابة
ترسل السيرة الذاتية إلى عناية مدير عام الإدارة بالشركة على
فاكس 6516667 تحولة 283
ص.ب 463 رمز بريدي 21411

المصدر جريدة عكاظـ



بالتوفيق


Urgently Required System Engineer
We are an expanding software company in Egypt specialized in Web, desktop software solutions and publications.
We are seeking dynamic and talented IT technical staff to be recruited full time in the following positions:
Job Title: System Engineer
Department: Network
Job Type: Fulltime
Job Summary:
The key role of the job holder is to manage all the network areas and function
Job responsibilities:
- Delivering quality support to the users in the company.
- Participates in the monitoring of computer system resources
- Participates in company data management and data backup.
- Participates in the Administration of company servers and network.
- Participates in the Administration of company mail server.
- Maintain several hardware platform standards and review regularly
- Understand network wiring topology and be able to troubleshoot
issues
- Assist employees with file and print server access, application
configuration, etc.
- Manage relationships with vendors, negotiate discounts, handle
purchasing
- Understand asset management and work with Finance to maintain an
asset database
- Performing builds and maintaining the visual source safe database.
- Create and Maintain testing and development environments.

Job Requirements:
Qualifications:
- 2+ years of experience in same filed.
- MCSE knowledge (nice to be Certified)
- Ability to write technical reports as required.
- Ability to work under pressure
- Consultative and advisory skills
- Strong knowledge about Windows Server and Windows Network
- Very good knowledge of Linux is a plus.
- Windows 2003 server management and IIS administration
- Strong networking background (Switches, Access Points, Firewall & Router Configuration) .
- Full understanding on how to support software and hardware.
Qualifications: (Field of study relevant to the position)
BSC of Computer Science or Computer Engineering, Science, Information Technology or equivalent education in a related discipline is preferred.
Specific Technical Skills Required:
Has a strong technical knowledge about the following products:-
1- ISA 2004/2006.
2- Exchange 2000/2003/2007.
3- SQL 2000/2005.
4- Windows Server and Windows Network
5- Windows 2003 server management and IIS administration
6- Active Directory
Gender:  Males only
Working Environment:
Job Location: Egypt – Hadayeq Al- Adhram – Giza.
• Generally expected to work regular 5-days, 40 hours week, Sunday to Thursday.
• The working hours of 9:30 AM to 5:30 PM daily.
Interested Candidates should:
  1. Rename your resume to your Full Name.
  2. Send the CV plus any testimonials or certificates of excellence that can raise your chances to being selected.
  3. The subject line for the email should be the job title they are applying for (emails with no job title in subject line will not be considered).
4.     send your resume to hr@egyptiancc. com not after 16-03-2008
Best luck for all
تعلن شركة اى سوفت لتكنولوجيا المعلومات عن حاجتها الى
مطلوب مدرسيين ICDL
خبرة لا تقل عن سنتين
حاصل على شهادة ال ICDL
للاستفسار برجاء الاتصال برقم تليفون 37810303 عنوان الشركة 393 شارع الهرم امام خزان المياه - الجيزة
وارسال السيرة الذاتية على esoft.com@gmail. com
للعمل فترة صباحية او مسائية
Company name : MasterHR
Job Field : Medical Services
Employment type : Full Time
Job Description : مركز طبي و تجميل بالرياض , يضم كل التخصصات الطبية ,
طلبات المركز الطبي :
1- أخصائي أمراض باطنة .
2- أخصائي جراحة عظام .
3- أخصائي أشعة .
4- أخصائي مختبر .
5- أخصائية نساء وولادة .

2- أخصائية عناية بالبشرة ( العناية باليشرة – التقشير الكريستالي – علاج التصبغات – حقن البوتوكس – الميزوثيرابي ...... الخ
Job Location : Saudi Arabia
Submission date : 3/7/2008
Required Candidates
Gender : Any
Additional requirements : Kindly Send Your CV at cv@masterhr. com With Subject :(job title)
Candidates for AS Office مطللو ب للعمل
Candidates for AS Office مطللوب للعمل

AS office
Engineering and trading office (Pumps Agency Office)
Found In Jan 2007
Add: Heliopolis, Cairo, Egypt

Need The Following

**Mechanical engineer as:
Sales and marketing for our products (PUMPS)

With Max One year experience in mechanical sales felid or new
graduated
Male or female to work as out door sales

**Secretary as indoor marketing
(Description: Secretary Work, following Up the Projects)
(Mechanical engineer could be accepted)
Female

AS office Engineering and trading

Please Send Ur CV with Picture
TO
asoffice_hr@ yahoo.com
Att.: G M
Candidates for AS Office مطللو ب للعمل
Candidates for AS Office مطللوب للعمل

AS office
Engineering and trading office (Pumps Agency Office)
Found In Jan 2007
Add: Heliopolis, Cairo, Egypt

Need The Following

**Mechanical engineer as:
Sales and marketing for our products (PUMPS)

With Max One year experience in mechanical sales felid or new
graduated
Male or female to work as out door sales

**Secretary as indoor marketing
(Description: Secretary Work, following Up the Projects)
(Mechanical engineer could be accepted)
Female

AS office Engineering and trading

Please Send Ur CV with Picture
TO
asoffice_hr@ yahoo.com
Att.: G M
توجد شركة في السعودية تبحث عن تعيين كفاءات من مصر لديهم الخبرة في اوراكل
- محاسب
محاسب تكاليف
E- business suite استشاري تطبيقات اوراكل
الاستشاري يكون قد شارك في تطبيق واعداد اللوجيستيك والمالية ويفضل من لديه خبره في التصنيع
الشركة كانت قد قامت بالاعلان في جريده الاهرام
من يرغب في العمل او لديه شخص يريد ان يعمل في السعوديه فيتم ارسال السيرة الذاتية على
MBA fresh and experienced graduates
Job position: Financial Service Consultant FOR A LEADING INSURANCE COMPANY
Candidate profile: MBA fresher’s or Graduates with 1 year of experience in sales.
Age 20 - 26.
Excellent one - one sales skills. Good Presentation & Communication Skills. Good Interpersonal Skills
Educational qualification: Graduate or MBA Experience: 1 to 2 years
Job profile: Direct Marketing. Leads will be given.
Reporting to Business Development Manager.
Job Level Executive-Non- Managerial
Compensation Offered: 1.85 to 2 lacs p.a + other incentives
Company Profile: Our Client, a leading insurance company aims to help customers take important financial decisions at every stage in life by offering them a wide range of innovative life insurance products, to make them financially independent.
Company Location: Hyderabad, India.
IT Vacancies
Dear Friends,

The following vacancies are required for a multinational IT services company for its offices in Dubai and Saudi Arabia:

Sales Representatives for Total Solution:

  1. 4-5 years experience in solution selling
  2. self motivated
  3. energetic
  4. ability to relocate in Dubai or Saudi Arabia

Details & job description will be discussed during the interview.


Please send your CV as soon as possible to:
Mrs. Nourine Kamal : igat@igatlmtd. com or Fax: 02 27039208

Thanks & Best Regards,

Mohamed Zakaria
Graphic Designer "
Dear all ,
A Great Information Technology is pleased to announce a vacancy for
Qualifications :-
- B.Sc. of Faculty of Applied or Fine Arts is preferred

- Min. 2 years of experience is a similar position

- Design websites under deadline pressure

- Experienced using PhotoShop in Creating animated images and graphics , using HTML , using type and images expertly Work closely with clients
Please include the Job title in the Email subject to Jobs@harf.com, Emails that without the required subject will not be considered
Senior Architect
Our client is seeking for :
An Architect with experience from 10-12 years, must be Excellent at:


1. Architectural Designs

2. Working and Construction drawings

3. Project management

4. Previous experience in projects in Gulf area
So if you are interested please send your CV at hr@projobs.org
تعلن شركات وطنية كبرى بالتعاون مع
مكتب المستقبل
للاستشارات الإدارية والتــدريب
عن وجود فرص وظيفية للموطنين السعوديين
في كل من :
جدة -الدمام - المنطقــة الجنــوبيــة
في الوظائف التالية :
مندوب مبيعات
مســــــــوق
حــارس أمن
الشهادات المطلوبة:
ثانوي - كفاءة - ابتدائي
فعلى الراغبين إرسال السيرة الذاتية مع كتابة الوظيفة المطلوبة عليها على فاكس
رقم 014602661 تحويلة 15


المصدر جريدة عكاظ

____________ _________ _________ _________ _________ ________

مسشفى كبير في جــدة يطلب
أخصائي شؤون موظفين
سعدوي الجنسية
×شهادة جماعية " تخصص موارد بشرية " أو دبلوم معهد الإدارة
× يجيد اللغة الإنجليزية " تحثا وكتابة " والحاسب الآلي
على دراية تامة في إدارة الرواتب التأمينات الاجتماعية والشؤون الصحية وخبرة بنفس المجال لا تقل عن ثلاث سنوات
المميزات
راتب أساسي + بدل سكن + بدل موصلات + تأمين صحي
( يفضل خبرة سابقة بمجال المستشفيات )
يرجى إرسال السيرة الذاتية على فاكس 2716784


المصدر جريدة عكاظـ

____________ _________ _________ _________ _________ ________
عااااااااااااااااااااااااجل شركة كبرى بالخبر



شركة كبرى في مجال لطاقة والبترول والصحة ولها وكالات عالمية
تريد ان توظف سعوديين وسعوديات على النحو التالي
للذكور
وظيفة مساعدين ادارين خبرة بسيطة في مجال الادارة والانجليزية الراتب 3000 ريال
وظيفة معقبيين خبرة في نفس المجال الراتب 3000 ريال سعودي
مدير موارد بشرية خبرة في نفس المجال الراتب يحدد في المقابلة
مبرمجين اوراكل خبرة في نفس المجال تحدد الرواتب بعد المقابلة

للإناث
سكرتيرة خبرة في نفس المجال مع اللغة الانجليزية
سوبر فايز في الموارد البشرية خبرة في نفس المجال مع اللغة الانجليزية
مبرمجات اوراكل خبرة في نفس المجال تحدد الرواتب بعد المقابلة

ارجوا رجاء بسيط ان من يجد في نفسه تلك المميزات ان يرسل السيرة الذاتية على الايميل التالي مع تحديد مسمى الوظيفة
careeropportunitysa @gmail.com
وظائف بنكية مع شركة متعاقدة مع بنك البلاد وساب والاهلي والراجحي والجزيرة والهولندي بالمميزات التالية
راتب 3500 ريال
تأمين طبي الوظائف المطروحه
هاتف مصرفي
سكرتاريا
مندوب تسويق
خدمة عملاء



ارسال السيرة الذاتية

رقم الفاكس 8260226

dammam@etisal. com.sa


الوظائف بالشرق
مؤسسة صحيه حكوميه مرموقه ،تعلن عن وظائف اداريه شاغره للموظفين السعوديين فقط (رجال)..على ان يكون المتقدم:
1. خريج ثانويه عامه (4 سنوات خبره ومشترك بالتأمينات الاجتماعيه طوال فتره الخبره)..او خريج برامج دبلوم معهد الاداره او الكليه التقنيه (خبره سنه واحده ويكون مشترك بالتأمينات)..او خريج جامعي على ان لا يقل تقديره عن جيد.
2. ان تكون لغته الانجليزيه جيده تحدثا وكتابة .
3. ان يجيد التعامل مع برامج الحاسب الالي (يفضل حصول المتقدم على شهادةicdl)،ومعرفته التعامل مع برنامج (فوتوشوب) يعتبر ميزه اضافيه
4.مهارات اتصال جيده ،وان يكون قادر على العمل بنشاط (طبيعة العمل ميدانيه احيانا)
الراوتب غير منافسه..لكنها قد تكون جيده لمن يعمل في القطاع الخاص برواتب متدنيه.
الايميل هو
academic.training@ gmail.com
الهيئة العامة للطيران المدني

ترغب الهيئة العامة للطيران المدني في توظيف عدد من ذوي الاختصاص في مجال الطيران المدني للعمل كمفتشي سلامة طيران في المجالات التالية:

1- عمليات الطيران

2- صلاحية الطيران

3- سلامة مقصورة الركاب

4- محقق حوادث ووقائع طيران (جميع التخصصات)

5- منظم اقتصاديات طيران

6- باحث اقتصاديات طيران

7- مستشار قانوني

لمزيد من التفاصيل أدخل على الرابط

http://www.gaca. gov.sa/GACA/ General/Default. aspx?aID= 031&fID=A277&cID=1&No=0377&l=AR
طرحت جامعة الملك فهد للبترول والمعادن وظائف شاغره للسعوديين من حملة الدكتوراه والماجستير للرتب التاليه :

استاذ

استاذ مشارك

استاذ مساعد

باحثين

وذلك بالنسبه لحملة الدكتوراه

فيما تضمنت رتب الماجستير :

محاضر

باحث

ويمكن ارسال السيره الذاتيه لعميد شئون الاساتذه والموظفين في الجامعه على العنوان التالي



ص ب : 5005 الظهران 31261

038603257 او 038603255

منقول
شواغر بمستشفى السعودي الألماني في جدة وعسير

جدة ..
أخصائية إجتماعية
موظفة خدمات تغذية
موظفة لقسم الهاتف
موظفة حسابات
موظفة خدمة عملاء
موظفة سكرتارية طبية
موظفة إستقبال
موظفين رجال وسيدات بقسم شئون الموظفين

ترسل السيرة الذاتية باللغة الإنجليزية على الايميل pers3.jed@sghgroup. net


عسير ..

مبرمج كمبيوتر

المؤهلات المطلوبة


شهادة جامعية في علوم الحاسب الالي

خبرة لا تقل عن 3 سنوات

البرمجة بلغة الفيجوال بيسك

المعرفة بلغة الأوراكل و SQL

ترسل السيرة الذاتية على الايميل it1.asr@sghgroup. net

موقع المستشفى http://www.sghgroup .com/main- ar.html
مطلوب لمدارس الجيل الأهلية القسم الثانوي والمتوسط بمنطقة الرياض معلمة حاسب آلي يشترط أن يكون لديها بكالوريس حاسب آلي ويفضل أن تكون سعودية الجنسية ...


على من تجد في نفسها هذه المواصفات أن تأتي يوم السبت للمدارس حتى تحصل المفاضلة مع المعلمات المتقدمات
للاستفسار عن موقع المدرسة .تلفون رقم:. 4270047

============ ========= ========= ========= ========= ===

مطلوب مسوقات

للراغبات ارسال فاكس باللغة العربية
مكان الوظيفة : الرياض / الملز
الراتب: يحدد بعد المقابلة + مكافآت شهرية
المؤهل المطلوب : ثانوي + معرفة بالحاسب + خبرة في التسويق +او شخصية تسويقية

012679469

============ ========= ========= ========= ====

مطلوب اخصائية تخاطب

مطلوب لمركز طبي اخصائية نطق و تخاطب
ترسل السيرة الذاتية على الفاكس رقم 014624168

============ ========= ========= =======
مطلوب محاسبات

مكان الوظيفة : بنك له عدة فروع/ الرياض
الراتب : 5000 ريال
المؤهل المطلوب : بكالوريوس محاسبة أو دبلوم محاسبة /اتقان اللغة الانجليزية بطلاقة تحدثا وكتابة /
مقر الوظيفة فيه اختلاط

للراغبات ارسال فاكس باللغة العربية
012679469


============ ========= ========= ========= ===
مدرسه اهليه بالرياض تطرح وظائف تعليميه للجنسين في تخصصات اللغه العربيه والتربيه الاسلاميه والعلوم الاجتماعيه والارشاد الطلابي والعلوم والرياضيات ورياض الاطفال وغيرها من التخصصات..

ويمكن التقدم عبر ارسال السيرة الذاتيه على فاكس
012491922
أعلنت جامعة الملك سعود عن توفر وظائف معيدين وأهابت جميع على طلاب الجامعة المتخرجين أو المتوقع تخرجهم الحاصلين على تقدير جيدجداً (3.75) فأكثر والراغبين في العمل معيدين في كليات الخرج والأفلاج ووادي الدواسر (للذكور فقط) وعلى المتقديم تقديم صورة من وثيقة التخرج ، صورة من السجل الأكاديمي ( في حالة عدم التخرج) ، صورة من بطاقة الأحوال ،سيرة ذاتية ، ملف علاقي وتسليمها لعمادة شؤون أعضاء هيئة التدريس والموظفين بمبنى (19) الدور الرابع بمكتب وكيل العمادة وسيتم استقبال الطلبات خلال الفترة من 30/2 إلى 4/3/1429هـ والتخصصات على النحو التالي :

أدخل على ها الرابط
http://www.ksu. edu.sa/sites/ KSUArabic/ News/Pages/ news01_5_ 3_2008.aspx
Procurement and Facilities Manager
is requested for an international IT company in Egypt.

Requirements:

  • 10 years experience in corporate Real Estate/Facilities or Procurement industry including deep regional specific experience managing internal clients in both a mandated and non-mandated environment.
  • Commercial background either by having worked in the Procurement organization and / or Commercial Education background.
  • Resource management skills.
  • Developing accurate and attainable regional capital and operating expense forecasts.
  • High standard spoken and written English is a must.
  • The candidate must be computer literate.

To apply, thirtyninehr@yahoo.com

Chief Projects & Engineering Officer
Chief Projects & Engineering Officer
Determine and formulate policies and provide the overall direction of the organizations within the guidelines set up by a board of directors or similar governing body. Plan, direct, or coordinate projects & engineering activities at the highest level of management with the help of subordinate executives and staff managers.
Tasks
  • Refine and document processes that company follows in projects & engineering activities.
  • Develop, refine and maintain standardized tools used by the projects & engineering teams.
  • Review & negotiate contracts in relation to projects & engineering, as well as provide testing and monitoring requirements.
  • Global monitoring of schedules, sequences, and assignments for work activities, based on work priority, quantity of equipment and material as well as personnel skills.
  • Patrol and monitor work areas and review reports of examining tools and equipment in order to detect unsafe conditions or violations of procedures or safety rules.
  • Global Monitoring of employees’ work levels and review work performance in his area of specialization.
  • Analyze information and identify causes of delay and work with the rest of the team to correct them.
  • Participate in budget preparation and administration, coordinating purchasing and documentation, and monitoring departmental expenditures.
  • Compute estimates and actual costs of factors such as materials, labor, and outside contractors.
  • Define specifications and review blueprints, and job orders to construct templates and lay out reference points.
  • Follow up conducting trainings in safety, repair, and maintenance techniques, operational procedures, or equipment use.
  • Confer with executive committee members, organization officials, and staff members to discuss issues, coordinate activities, and resolve problems.
  • Analyze operations to evaluate performance of the projects & engineering activities and projects & engineering staff in meeting objectives, and to determine areas of potential cost reduction, program improvement, or policy change.
  • Direct, plan, and implement policies, objectives, and activities of organizations in order to ensure continuing operations, to maximize returns on investments, and to increase productivity.
  • Prepare budgets for approval, including those for funding and implementation of programs.
  • Negotiate or approve contracts and agreements with suppliers, distributors, federal and state agencies, and other organizational entities.
  • Review reports submitted by staff members in order to recommend approval or to suggest changes.
Knowledge
Mechanical — Knowledge of machines and tools, including their designs, uses, repair, and maintenance.
Administration and Management — Knowledge of business and management principles involved in strategic planning, resource allocation, human resources modeling, leadership technique, production methods, and coordination of people and resources.
Customer and Personal Service — Knowledge of principles and processes for providing customer and personal services.
English Language — Knowledge of the structure and content of the English language including the meaning and spelling of words, rules of composition, and grammar.
Projects & engineering and Technology — Knowledge of the practical application of projects & engineering science and technology. This includes applying principles, techniques, procedures, and equipment to the design and production of various goods and services.
Building and Construction — Knowledge of materials, methods, and the tools involved in the construction or repair of houses, buildings, or other structures such as highways and roads.
Public Safety and Security — Knowledge of relevant equipment, policies, procedures, and strategies to promote effective local, state, or national security operations for the protection of people, data, property, and institutions.
Clerical — Knowledge of administrative and clerical procedures and systems such as word processing, managing files and records, stenography and transcription, designing forms, and other office procedures and terminology.
Skills
Management of Personnel Resources — Motivating, developing, and directing people as they work, identifying the best people for the job.
Equipment Selection — Determining the kind of tools and equipment needed to do a job.
Installation — Installing equipment, machines, wiring, or programs to meet specifications.
Time Management — Managing one's own time and the time of others.
Critical Thinking — Using logic and reasoning to identify the strengths and weaknesses of alternative solutions, conclusions or approaches to problems.
Troubleshooting — Determining causes of operating errors and deciding what to do about it.
Equipment Maintenance — Performing routine maintenance on equipment and determining when and what kind of maintenance is needed.
· Work Activities
Communicating with Supervisors, Peers, or Subordinates — Providing information to supervisors, co-workers, and subordinates by telephone, in written form, e-mail, or in person.
Getting Information — Observing, receiving, and otherwise obtaining information from all relevant sources.
Making Decisions and Solving Problems — Analyzing information and evaluating results to choose the best solution and solve problems.
Communicating with Persons Outside Organization — Communicating with people outside the organization, representing the organization to customers, the public, government, and other external sources. This information can be exchanged in person, in writing, or by telephone or e-mail.
Developing Objectives and Strategies — Establishing long-range objectives and specifying the strategies and actions to achieve them.
Establishing and Maintaining Interpersonal Relationships — Developing constructive and cooperative working relationships with others, and maintaining them over time.
Developing and Building Teams — Encouraging and building mutual trust, respect, and cooperation among team members.
Resolving Conflicts and Negotiating with Others — Handling complaints, settling disputes, and resolving grievances and conflicts, or otherwise negotiating with others.
Selling or Influencing Others — Convincing others to buy merchandise/ goods or to otherwise change their minds or actions.
Analyzing Data or Information — Identifying the underlying principles, reasons, or facts of information by breaking down information or data into separate parts.
pls send ur cv to mail or registration to web site
Job Vacancy
Hi all,
Specialized Solutions ( www.ssegypt. com ) has the following job vacancy.
1-System Administrator
* Job Responsibilities
1-Responsible for H/W and S/W, backup, troubleshooting.
2-Responsible for network installation and maintenance.
3-Responsible for ERP/CRM applications maintenance.
*Job Requirements
1-Degree in Engineering or Computer Science.
2-1 year of relevant experience.
3-Knowledge of ERP/CRM applications.
Kindly send your C.V to hr@ssegypt.com ( hr @ ssegypt . com ). Put the email subject as "System Administrator".


--
--
Amr M.Mahmoud
Software Engineer
amro.mahmoud@ gmail.com
__._,_.___